Znajomy poprosił Cię o kod BLIK? Zweryfikuj czy to na pewno znajomy!
Oszuści przełamując elektroniczne zabezpieczenia do komunikatora, włamują się na konta i wysyłają wiadomości z prośbą o pożyczenie pieniędzy poprzez wygenerowanie kodu BLIK. Swoją prośbę tłumaczą różnie: chwilowym brakiem gotówki, pilną potrzebą zapłaty rachunku, zrobieniem przelewu czy niemożliwością zrobienia tego ze swojego konta.
We wtorek (13.05.2025 r.) nidziccy policjanci przyjęli zawiadomienie o przestępstwie oszustwa. Z relacji zgłaszającej wynikało, że przestępca włamał się na jej konto na portalu społecznościowym i podszywając się pod nią poprosił znajomych o kody BLIK. 3 osoby będąc przekonane, że pomagają zgłaszającej, przekazały kody BLIK na łączną kwotę prawie 2200 zł. Jak się później okazało, to nie znajomy poprosił o pomoc finansową, tylko oszust, który podszył się pod 25-letnią mieszkankę gminy Nidzica.
Jeśli otrzymasz prośbę o pożyczkę, nie działaj pochopnie. Upewnij się czy osoba, która do Ciebie napisała rzeczywiście potrzebuje Twojej pomocy finansowej. Najprościej jest zadzwonić do niej i zweryfikować otrzymaną prośbę. Takie działanie pomoże uniknąć nieprzyjemności.
Pamiętaj!
-
Weryfikuj każdą prośbę o pieniądze – możesz to zrobić np. dzwoniąc do osoby, która zwróciła się do Ciebie o pomoc finansową.
-
Nigdy nie podawaj nikomu danych do logowania na konto bankowe.
-
Zadbaj o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych osobowych, haseł do portali i komunikatorów.