Zamiast zarobić na sprzedaży, straciła 9500 zł – 57-latka oszukana „na kod BLIK”
W piątek (18.08.2023 r.) do nidzickich policjantów zgłosiła się 57-letnia mieszkanka Nidzicy, która padłą ofiarą oszustwa internetowego.
Z ustaleń wynika, że kobieta chciała sprzedać opatrunki do kompresoterapii na jednym z popularnych portali sprzedażowych. Osoba „zainteresowana” kupnem przedmiotu, podszyła się pod platformę sprzedażową i przesłała jej link w celu rzekomego potwierdzenia sprzedaży. Następnie do pokrzywdzonej zadzwoniła kobieta, której nidziczanka podała dane karty, a następnie stosując się do jej instrukcji wygenerowała 4 kody BLIK, które miały posłużyć weryfikacji transakcji. Nidziczanka przerwała rozmowę z rozmówczynią gdy ta poprosiła ją o kod CCV do karty płatniczej uznając, że kupująca wymaga od niej zbyt wielu informacji. Niestety było już za późno. W rezultacie, 57-latka zamiast zarobić 490 zł na sprzedaży 14 opatrunków, straciła 9500 zł.
Pamiętaj!
Weryfikuj każdą prośbę o pieniądze (np. zadzwoń do osoby, która Cię o nie prosi).
Nigdy nie podawaj nikomu danych katy płatniczej.
Nigdy nie podawaj nikomu danych do logowania na konto bankowe.
Nie przekazuj kodów BLIK nieznanym osobom, np. w celu weryfikacji transakcji sprzedażowej.
Zadbaj o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych osobowych, haseł do portali i komunikatorów.